Sonuç olarak, ben ULTRA Çapanın sadece “motorbot mücevheri”! olmaktan çok öte bir ürün olduğunu düşünüyorum. Evet, çok güzel ve biraz pahalı bir ürün ama ULTRA FırdöndüRDÜ ile beraber mükemmel bir mühendislik ürünü, ve bugün itibariyle Swan, Oyster, Hallberg-Rassy, Fleming gibi çok prestijli tekne üreticilerinin kullanmaya başladığı bir üründür.
Portekiz yolunda çapamı çok kullandım ve her defasında hemen yakaladı ve mükemmel tuttu. At ve unut. Hiç endişe duyurmadı, hiç tutmada sorun yaratmadı. ULTRA Çapa gerçekten mükemmel (ve çok güzel) bir çapa!
Bu sene, 80kg ULTRA çapayı alıp birkaç ufak modifikasyon sonrası tekne başına çok güzel bir şekilde oturtturduk ve itiraf etmeliyim ki o parlak görünümüyle tekne başında mükemmel durdu. Şu an 3 aydır demirdeyiz ve bu süreçte başımızdan bazı zorluklar geçti. Bu inanılmaz derecede iyi bir çapa her şeyden önce çok güvenli!
16 ağustos 2019 akşamı.. 450 lagoon ve demirdeyiz, saat 23.00 gibi başlayan esinti yerini 6 saatlik "45-65" knot arasi esen firtinaya birakti ve tum bu sure içinde ULTRA çapa müthiş iş yapti ve yerimizden neredeyse hic oynamadık. Bu kabus gibi gecede bize güven veren bu capanin imalatinda emeği gecen herkese cok tskler…
Seri akıntılı ancak sakin hava koşullarında, birçok defa eski pulluk çapamızla demir taradığımız aynı yere, bir kaç haftalığına yeni ULTRA Çapamız ile gittik. Havanın saatte 20-30 kts rüzgarı da gördüğü uzun bir süre demirdeydik. Çapa zemine değer değmez hemen tutup gömüldü ve kaldığımız süre boyunca milim kıpırdamadı.
Deniz testi zaten çok başarılıydı. Fakat şimdi çapan ile çok fazla gurur duyacaksın. Demirlediğimiz bölgeye beklenmedik bir fırtına bastırdı ve rüzgâr 15 dakika boyunca sabit 53 kts esti, sağanaklarda 60 kts görüldü. Çapa (çamurda) çok güzel tutu. Biz çok güvenli hissettik.
2013 sezonundan beri birkaç yüz kere demir attık ve ULTRA’nın ilk seferinde tutmadığı hiç olmadı. Rocna çapası olan arkadaşlarımızla notlarımızı karşılaştırdık, ancak ULTRA çapamızı bugüne kadar üretilmiş bütün Rocna çapaları bize verseler bile değişmeyiz!
Gunfleet 58/04 (ULTRA Çapa ile demirdeyken) 45-50 knot rüzgarda, 40 ft boyundaki diğer bir teknenin çapasının taraması ve zincirimize dolanması sonucu, başımdan geçen bir tecrübeyi aktarmak istiyorum.
Size Ultra FırdöndüRDÜ’nüzün mükemmel çalıştığını bildirmek istedim. Birçok defa denedim ve şu an eşime çapayı çekebilmesini güvenle söyleyebiliyorum. Basit detayı sayesinde çapanın baş makarasından geçerken düzelmesini her seferinde sağlıyor.
Son Lois Vuitton Amerika Kupası süresince destek tekne olma görevimizi yeni tamamladık. Bu yaklaşık 50 feet suda 4 knots akıntıda 0 dan 32 knota kadar rüzgârda devamlı demirlemeyi gerektirdi. Sahil güvenlik teknesi yanımızda balçık zeminde demir taradı. ULTRA Çapa Hylas 56 teknemi sanki tonozdaymış gibi tuttu.
Uzak bir mesafeye koltuk almak ve toplamak saniyeler içinde ve çok rahat oluyor ve 60 m. halat hiç yer kaplamıyor. Demir halatı olarak zincire eklendiğinde halat gibi kalın bir düğüm oluşturmadığından çapariz çıkarmıyor. Bu da denediğim, faydası fiyatına göre oldukça ağır basan malzemelerden biri.
Daha önce halat kullanırdık. Karaya götürmesi getirmesi dert olurdu. Kıça çıkrıklı makara yapmak da her zaman çözüm olmazdı; yer tutar çapariz verirdi. Bu sefer çok rahat ettim. Kayış şeklindeki halat, vinç koluyla tamburun üzerine kolayca sarılıp açılıyor. Tamburdaki halat 60 m. olmasına rağmen ince olduğundan yer tutmuyor.
35 kt rüzgarda Morehead City, NC’de kumluk zeminde bu bahar çapayı test etme şansım oldu ve çapa alarmını kurdum. Çok dar bir demir yerindeydik ancak bütün gece milim kıpırdamadık. Florida’ya dönünce kışın bu testleri yapmaya devam etmeyi dört gözle bekliyorum.
Teknemde 6 yıldır ürünlerinizi kullanıyorum, en fazlada ULTRA Çapayı, hepsi çok çok iyiler ve ULTRA Çapa sahip olduğum en iyi demir! ULTRA Çapa bütün koşullarda gönlümü rahat tutmayı sağlıyor.
Geçen Ağustos Desolation Sound içindeki Mink adasında DEVASA bir rüzgar yedik. Doğal olarak sabah karşı 2:00 idi. Liman 20+ tekne ile dolmuştu. Kısa bir zamanda çapası tarayan 12-15 teknenin rodeosu başlamıştı. Herkes uyanıktı, bir sürü haykırış, çarpışmaya izin vermemeye çalışan mürettebat. Bizim ULTRA Çapa hiç kıpırdamadı!
Haziran 2014’den beri Catana 472 teknemizde her gün ULTRA Çapa’yı kullanıyoruz, önce Akdenizde sonra Kanarya Adalarında her yerde çapa rüzgar, gel git, soluğan demeden hep tuttu..demirde 5 gün boyunca yalnızdık ancak ULTRA Çapa sayesinde içimiz çok rahattı.
Sizin çapanız ile güvende olduğunuzu ve özellikle 1’ 3 kalomada hafif rüzgâr ve akıntı ile sorun yaşama ihtimalinin ne kadar az olduğunu bilerek demir atmanın ne kadar hoş olduğunu bilmenizi isterim.
Çok hoş ve pazara istediğini veriyor, ben parlak ULTRA çapama bayılıyorum ve hakkında birçok iltifat alıyorum. Saint Johns nehrinin çamuru çapayı geri alırken benim eski galvaniz pulluk çapamdakinin aksine çapanın üzerinden kayıyor ve ULTRA hep ilk seferinde tutuyor ve bazı ciddi fırtına koşullarında hem çamurda hem kumda çok hızlı tuttu.
2006 model 408 meridian teknemiz var ve 2014 Annapolis motor yat fuarında ona senden ULTRA Çapa satın aldık. Bir yıllık kullanım sonunda memnuniyetle bunun teknemize şu ana kadar yaptığımız en iyi ekleme olduğunu bildiririm. Biz çokta iyi olmayan koşullarda demirledik ve bu çapa mıknatıs gibi.
40' boyundaki yelkenlim ile, Houston’dan Grenada’ya 1,5 yıl süren, 5000 Deniz Millik yolculuğum boyunca, 27 kg ULTRA Çapamı, bütün demirleme koşullarında ve her tür deniz zemininde, rüzgarın 360 derece yön değiştirmelei dâhil kullandım. 40-50 knotluk şiddetli rüzgâr bindirmelerinde kaldım. ULTRA hiç taramadı.
Yaklaşık 2 sene önce, daha iyi tutacağını umarak sizin ULTRA Çapayı almaya karar verdim (21KG modelini). En azından bir fark yaratmasa da 15 libre daha ağır olması belki, daha iyi tutmasına yardımcı olur diye düşündüm. Tahmin edin ne oldu? Sizin çapa demir attığım her sefer istisnasız tuttu. Bu inanılmaz!
Biz parlak 27kg Ultra Çapamızı çok seviyoruz! Aslında onu artık yeni bir krom zincir ve kavaleta ile beraber kullanıyoruz. Eski galvaniz zincirin aksine bu yeni “mücevher” hiç kule yapmadan zincirliğe akıyor, kocamın söylemiyle “aynı varyemez amcanın cebine madeni paraları döktüğü gibi”.
Bilmenizi isterim ki, ULTRA Çapa (UA35-77) ile ULTRA FırdöndüRDÜ (UFS10) ve 35kg ULTRA Salıncaklı Baş Makarası, geçen yıl kış sezonunda, Maine’den Bahamalara oradan da evimiz Virginia’ya yaptığımız yolculuk boyunca, inanılmaz derecede iyi performans gösterdi.
Sizin çapa en iyisi!! 38 ft yelkenli teknem için bir adet 35 lbs satın aldım ve geçen 3 yılda HİÇ taramadım. Şimdi o çapayı 41 ft motor yata koydum ve hala taramadım! Şimdi bu kadar iyi çalıştığını bilince ödediğim paranın iki katını bile ödeyebilirim. Not. hala temiz ve çok iyi görünüyor.
ULTRA Çapamıza aşığız. 7 yıldır kullanıyoruz ve Avustralya’dan Yeni Zelanda, Tahiti, Sitka ve Meksika’ya her yerde kullandık. 50 knot rüzgârda bile ASLA bizi bırakmadı.
6 ay önce bizim çok güzel gözüken ancak berbat çalışan 140 Ibs paslanmaz çapamızı ULTRA Çapa ile değiştirdik. Sonuç hayret edilecek seviyede. Bizim teknemiz 74 ft Hatteras. Castaways Kupası yarışlarında – iki gün boyunca St. Luce limanında çapa 40 knota kadar çıkan rüzgara rağmen hep tuttu.
Dünyanın en iyi çapasını üretiyorsunuz. Her demir atışımda; dizayn ve ilk üretim aşamasında bizzat teknesi ile deneyerek "ultra çapa" nın üretimine değerli bilgi görgü ve deneyimleri ile katkıda bulunan rahmetli Atilla Rezzak'ı saygı ve rahmetle ve tüm diğer katkısı olan arkadaşları saygıyla anıyorum.
Ultra çapa benim dünya üzerinde demirde rahat uyumamı sağlayan tek capa. Bu sizden aldığım 3. Çapam ve daha teknem gelmeden siparişini verdim daha önceki seferlerde olduğu gibi. Ultra çapa olmadan marinadan dışarı bile çıkmıyorum ben. Sizleri bir kez daha tebrik ediyorum bu ustun mühendislik urununuz için.
16KG ULTRA Çapamız hakkında kısa bir bilgi. Biz 9 diğer tekne ile beraber The Broughton Archipelago’ya gidiyoruz. İki gece önce diğerleriyle beraber Port Neville içinde bir koya demirledik. Ufak koyda çok fazla tekne olunca kalomayı düşük vermek zorunda kalık 38 feet suya 93 ft zincir.
Çapa her zaman ilk denemde tuttu, ikinciyi denemeye hiç ihtiyaç bırakmadı. Bu durum bütün deniz diplerinde ve 6 bft. Rüzgara kadar bütün hava koşullarından istisnasız aynen böyle oldu. Tek istisna: çok yoğun eriştelik bir yerde çapa aşırı miktarda bitki örtüsü ile sudan çıktı.
Nerede demir atarsak atalım, rahatça uyuyabileceğimizi öğrendik. Suyun çok temiz olduğu Exumas civarında teknedeki misafirlerimize çapanın suya nasıl daldığını göstermek çok hoşumuza gitti.
60kg ULTRA Çapa ile ULTRA FırdöndüRDÜ ve ULTRA Bosa Kancası satın aldım. Şu anda 4 yıldır sizin sisteminizi kullanıyorum ve çapanızın kaya gibi sağlam tutunduğunu söyleyebilirim. Çok sıkı tutunuyor ve değişen su seviyesiyle de kendini çok çabukça tazeliyor.
Demirdeki ilk günümüzde, teknenin ağır olması nedeniyle yaptığı hareketler ve gelgite rağmen, ULTRA bir milim bile kıpırdamadı. Ben ayrıca ULTRA Bosa kancası da kullandım o da çok iyi bir şekilde ırgattaki bütün yükü aldı. Bu noktada tam olarak çok üst düzey bir ürün satın aldığımı anladım.
Bayramda capayi kullanma sansim oldu, yunan adalarinda oldukca sert hava yememize ragmen performansi cok basarili, denildigi gibi yuk geldikce gomulerek yerini daha da saglamlastiriyor, 30 knot havada sirf bizim tekneyi degil uzerimize bagli zinciri tarayan 45 feet lik tekneyi de tasidi. Tesekkurler.
Söylendiği gibi ilk denememizde hemen tutu ve hiç bırakmadı. Hareket ediyor muyuz diye GPS’i şahin gibi izledim. 10 knot rüzgâr altında kıpırdamadık. Bununla birlikte çapayı geri alması da kayda değer derecede kolay oldu ve paslanmaz yüzeyi sayesinde galvaniz çapaları çok kötü gösterecek çamurdan da kendini kurtardı.
Tavsiye uzerine aldigimiz ultra capa ile 16.06.12 saat 21.00 civarinda gocek hamam koyunda cok kuvvetli bir ruzgara karsi durmayi basardik tahminen 90 dk suren kuvvetli ruzgarda yerimizden 1 cm kaymadik ilk kuvvetli ruzgar denememizdi basari ile atlattik kotu bir 90 dk sonunda ayni yerdeydik.
ULTRA Çapa ile ne kadar mutlu olduğumuzu bilmeni istedik. ROCNA çapamızla taradığımız aynı çamurlu zeminlerde 6 haftadır demir atıyoruz. Örneğin Knidos sert kil/çamur zemindir ve ROCNA burada üstüne binen yükle dışarı çıkıp bir daha da tekrar tutmamıştı.
Eğitim teknemiz Trawler Sandy Hook’a bir ULTRA Çapa aldık. Bu değişikliğe gitmemizin esas sebebi kullandığımız digger çapaların işlerini düzgün yapmamalarıydı. Bizim Trawler’da sadece tek çapa kullanacak yerimiz var bu yüzden coğrafi nedenlerde değişen farklı deniz zeminlerinde baştaki çapayı değiştirmek çok büyük bir iş.
Demirlediğimiz yer kuzeye açıktı. Bir anda büyüyen dalgalarla teknenin başı suya girip çıkmaya başladı. Kıçımız karaya dönmüştü. Elli metre kadar arkamızda adanın kayalıkları uzanıyordu. Demiri kontrol etmek için baş üstüne gitmek istedim. Ama buna imkân yoktu. Rüzgârın savurduğu yağmur taneleri mermi gibi yüzüme çarpıyordu.
Son çapamızla kumda1’e 10 kalomayla bile tutunamıyorduk, Ultra her seferinde 1’e 3 kalomayla çok çabuk bir şekilde tuttu ve hiç bırakmadı. Ultra aynı zamanda kendiliğinden zinciri boşaltınca suya gidiyor, bir önceki çapamızı her seferinde itmek zorunda kalıyorduk.
Geçen hafta Alaçatı'nın güneyindeki Sarpdere Koyu'nda karşılaştığımız Yeni Zelanda bayraklı bir teknenin sahipleri çapanız Ultra mı diye sordular, evet dedim ve hemen tecrübelerimi aktardım. Onlar zaten benden önce duyup öğrenmişler. Kendilerine adres ve telefonlarınızı bıraktım.
Çok güzel bir çıpa dizayn etmişsin, sayende seyahatimizin konforu arttı, her havada güvenle uyuyabiliyoruz. Ayrıca üzerinde silinmez şekilde Ultra ve Türk Malı yazıyor, bu beni ziyadesiyle mutlu kılıyor. Eskiden hava artınca 2. demiri atardım, artık böyle bir ihtiyaç kalmadı. Sana ve ortağın Yılmaz beye bu vesile ile teşekkür ederim…
Şunu memnuniyetle belirtmeliyim ki, 80kg* Ultra sadece süper görünüşüyle değil, 100 ton luk teknemizi 40 knot hatta dönem döndem 50knota ulaşan rüzgarda 2 gün boyunca çok güvenli bir şekilde tutmuştur. Fırtanın tavan yaptığı dönemde çapa 20m kadar kaymasına rağmen tekrar çabuk bir şekilde dibe dalmıştır.
Üç yıldır üretmiş olduğunuz 21 kg lık Ultra çapananın kullanıcısıyım. Geçtiğimiz cumartesi günü Kuşadası körfezi kuzeyinde bulunan Soguk su koyunda demirleme manevrası sırasında çapayı yeni dibe indirdiğimde gaz kolunda aniden oluşan bir arıza nedeni ile tekne tam yol ileri konumunda kaldı ve tekne kayalıklara doğru fırladı.
Çapanızı kullanırken ustaca yapılmış bir manevraya, zamanlamaya, hıza vs. gerek kalmıyor. Her demirlemede ilk seferde başarı tam olarak sağlandı. Artık demirleme işlemi sorun olmuyor ve ilk denemede tutan çapa sonrası başarılı işlem için birbirimizi kutluyoruz. Bu kadar işlevsel ve kaliteli bir çapa ürettiğiniz için sizleri kutluyorum.
Çapamızı seyehatimiz boyunca birçok birçok defa kullandık ve kesinlikle SEVDİK!!! Yeni sloganımız “Bırak, Yerleştir, UNUT!”. Diğer teknelerin çapalarını bırakıp, çapalarının TARADIĞINI ve başka bir yere gidip çapalarını tekrar, tekrar… attıklarına sayısız defalar şahit olduk.
Gezdiğimiz 5 ülkede de demirlediğimiz yerlerde çok rahat demir tutturduk ve emniyetle kaldık. Ürünün kalitesi kadar fuarda Boyut Makine standında bizimle ilgilenen YÜCEL ailesine de, ticari endişelerin dışında denizcilere yakışan yardımlaşma ve amatörce yaklaşımlarından dolayı da ayrıca teşekkür ediyoruz.
Ultra Çapa ile ilgili ne kadar heyecanlı olduğumu tahmin edemezsiniz. Benim saygımı defalarca kazandı. Katamaran ya da çapası üstünde gezinme eğilimi olan herhangi bir tekne için mükemmel seçim. Yatırımlarını korumak ve teknelerinde rahat uyumak isteyen herkes için mükemmel seçim.
Sırılsıklam zorlukla yolumuzu bularak kalabalık demir yerine ulaştık ve demirledik. Akşam yemek yedikten sonra tekneye döndük. İyiki de erken dönmüşüz zira o fırtınada demir tarayan bir tekne bizim zincire demirini takıp bize yanaştı. Uzun uğraştan sonra adamın demirini bizim zincirden kurtardık ve biz de kurtulmuş olduk.
ULTRA Çapa, çok hoş ULTRA FırdöndüRDÜ ve ULTRA Kanca kombinasyonunuz bizi demirleme yeteneğimize fazla güvenme tehlikesine itmek üzere. Geçen altı hafta boyunca her gece Kaliforniya körfezinde demirdeydik. Biz zaten sunumunuzda çapanın kendiliğinden tuttuğunu görmüştük fakat bunu artık bize ispatlamasına gerek kalmadı.
Su anda teknede kullandığım demir Türkiye'de yapılan Ultra marka demir. Bunu secisimin nedeni, bir gemi mühendisinin dizayn etmiş olması ve çok iyi bir demir olan S....'in daha da geliştirilmiş ve mükemmelleştirilmiş hali olması. S....'i kullanan denizciler yabancı dergilerde bu capayi ove ove bitiremiyorlar.
Biz geçen sezon boyunca deneme amaçlı bir ULTRA Çapa sahibi olma önerisi alacak kadar da şanslıydık ve bütün sezon boyu marinalara girmektense dışarıda demirde kalan biri olarak söyleyebilirim ki ULTRA Çapa bizim için bütün yıl boyunca kusursuz iş gördü.
Harika bir capa dizayn etmişsiniz. Daha once ayni kilodaki Bruce capayi tutturmak icin ugrastigim yerlerde hic zorlanmadan hatta daha az kaloma vererek demir tutturdum.
Aldığım ultra çapa ve zincir takımını dün deneme şansımız oldu. Her zaman gittiğimiz ve defalarca denememize rağmen tam olarak çapa tutturamadığımız yere gittik ve Ultra çapayı bir seferde tutturduk. Ardından dünkü o malum fırtınayı Büyükada'nın arkasında biraz açılmışken karşıladık.