ULTRA Çapa

Tekne Tipi:
YELKENLİ TEK GÖVDELİ
MOTOR YAT YÜKSEK PROFİLLİ
MOTOR YAT ALÇAK PROFİLLİ
KATAMARAN YELKEN
KATAMARAN MOTOR
Ağırlık:
Ton/Lbs:
Uzunluk:
M/Feet:
HESAPLA

GENEL AÇIKLAMA

Türkiye'de tasarlanmış ve imal edilmekte olan ULTRA Çapa demirleme teknolojisinde ulaşılan en son noktadır. 316 kalite paslanmaz çelikten el yapımı olan her ULTRA Çapa kusursuz olarak imal edilmektedir.

ULTRA Çapa doğru ağırlık dağılımının çapanın iyi çalışması için ne kadar önemli olduğunu gösterir. Bu ULTRA Çapanın her ters çevrildiğinde, kendiliğinden tutma pozisyonuna geçmesinden kolayca anlaşılır.

Böyle bir performansa hemen saplanmayı sağlayan kurşun dolu kartal gagası burun, en iyi ağırlık dağılımını sağlayan yüzdürücü boş kol, maksimum tutma kuvvetini veren bükümlü tutunma yüzeyi ve rüzgar yön değişimlerinde de tutunmanın sürdürülmesini sağlayan geniş kulaklar gibi eşsiz, patentli bir çok detayın bir araya gelmesiyle ulaşılmıştır. Bunun da ötesinde, her çapanın geri alınması da düzlemsel arka tasarımıyla beklendiğinden kolay olur.

ULTRA Çapa bütün tekne tiplerine uygundur ve baş makaralarında sorunsuz çalışır. Standart olarak ULTRA Çapalar 5kg-360kg aralığında imal edilir. Daha büyük çapalar ise sipariş ile imal edilebilir.

Avrupa'nın en iyi malzemesi kullanılarak deneyimli mühendisler tarafından imal edilen ULTRA Çapalar normal kullanım koşullarında ÖMÜR BOYU garantilidirler.

Biz kalite ve tasarımda hiçbir şeyden sakınmadık, sizde öyle yapın - paranızı EN İYİSİNE harcayın.

 

GÜÇLENDİRİLMİŞ ZİNCİR BAĞLANTI DELİĞİ

En zor koşullarda bile çapanın zincir bağlantısının eğilme veya kopmasını engeller.

1
 

SERİ NUMARASI

Her ULTRA Çapa kendine özgü bir seri numarası ile çapanızı daima tanımanıza imkan sağlayacak şekilde damgalanmıştır.

2
 

ÇAPA AĞIRLIĞI

Çapa ağırlığı her çapa koluna "kg" ve "lbs" olarak damgalanmıştır.

3
 

YÜZDÜRÜCÜ BOŞ KOL

Kolun içi boş ve tam olarak kapalı olduğundan suya girdiğinde şamandıra gibi yukarı çeker. Koldan azaltılan ağırlık, çapanın gagasına kurşun olarak doldurulmuş ve ağırlık merkezi aşağı çekilmiştir. Bu nedenlerle çapa kendiliğinden saplanma konumuna gelir.

4
 

TAŞIMA, KURTARMA, TAKVİYE ÇUBUĞU

Taşıma kolaylığı sağlar. Şamandıra bağlanabilir. Arka yüzeyleri takviye eder. Kolu destekler. Baş makarasına boşluksuz oturmasını sağlar. Zincirin kola dolaşıp sorun yaratmasını engeller.

5
 

YÖNLENDİRME KULAKLARI

Eğer rüzgar yön değiştirirse, zincir çektiğinde kulaklar direnç yaptığından, çapanın gagası rüzgara doğru döner ve saplanmaya bu yönde devam eder. 180 derece dahi dönse bırakmayıp stabil kalabilen tek çapadır.

6
 

DÜZLEMSEL ARKA TASARIM

Çapayı geri alırken, tekne tam üzerine geldiğinde, bu düz yüzeye yaslanarak ayağa kalkar ve gagası zeminden çıkar.

7
 

KURŞUN DOLU HAZNE

Kurşun dolu hazne en iyi ağırlık dağılımının elde edilmesine ve uygunsuz denebilecek zeminlerde dahi tutunmayı optimize etmeye yarar.

8
 

EĞRİ GAGA

Çapanın en önemli özelliğidir. Saplanmaya başlayan ucu hemen deniz zemininin içine çekerek saplanmayı arttırır. Eğer rüzgar şiddeti artarsa, çapayı daha da derince çekerek denge sağlar. Aynı zamanda eğer çapa herşeye rağmen zeminde yan yatmış olursa, saplanmayı başlatacak yan bükümlere sahiptir.

9
 

TIRMALAMA, TAKILMA UCU

Özellikle en alt konumda yapılmıştır. Kaymayı önler ve çapa çekilmeye başlandığı anda saplanma da başlamış olur.

10
 

MAX. TUTMA KUVVETİ İÇİN YÖNLENDİRİLMİŞ YÜZEYLER

Önce kolayca saplanmaya başlar. Ancak hemen genişleyip yönlendirilmiş yüzeyleriyle maksimum tutma kuvvetine ulaşır ve geleneksel çapaların önüne geçer.

11

uma-banner-1- Kullanmak için tecrübe gerekmiyor.

- İlk atıldığında mutlaka tutuyor.

- Çok çabuk saplanıyor. Sürüklenmiyor ve deniz zeminini tahrip etmiyor.

- Rüzgar arttıkça daha da gömülür ve boşa çıkmaz.

- Rüzgar yönü değiştiğinde bırakmıyor.

- Tekne başına oturmada sorun çıkartmıyor.

- Atarken kendisi fırlıyor.

- Çekerken ters gelse bile kendiliğinden düzeliyor.

- Paslanmaz çelik olduğu için galvaniz gerektirmiyor.

 

* Yüzdürücü Boş Kol: Kolun içi boş ve tam olarak kapalı olduğundan suya girdiğinde şamandıra gibi yukarı çeker. Koldan azaltılan ağırlık, çapanın gagasına kurşun olarak doldurulmuş ve ağırlık merkezi aşağı çekilmiştir. Bu nedenlerle çapa kendiliğinden saplanma konumuna gelir.

* Tırmalama-Takılma Ucu:  Özellikle en alt konumda yapılmıştır. Kaymayı önler ve çapa çekilmeye başlandığı anda saplanma da başlamış olur.

* Eğri Gaga: Çapanın en önemli özelliğidir. Saplanmaya başlayan ucu hemen deniz zemininin içine çekerek saplanmayı arttırır. Eğer rüzgar şiddeti artarsa, çapayı daha da derine çekerek denge sağlar. Gaganın bir başka görevi daha vardır; eğer çapa her şeye rağmen zeminde yan yatmış olursa, bu durumda dahi saplanmayı başlatacak yan bükümlere sahiptir.

* Özel Tutma Yüzeyi Formu : Önce kolayca saplanmaya başlar. Ancak hemen genişleyip yönlendirilmiş yüzeyleriyle maksimum tutma kuvvetine ulaşır ve geleneksel çapaların önüne geçer.

* Düzlemsel Arka Tasarım: Çapayı geri alırken, tekne tam üzerine geldiğinde, bu düz yüzeye yaslanarak ayağa kalkar ve gagası zeminden çıkar.

* Yönlendirme Kulakları: Eğer rüzgar yön değiştirirse, zincir çektiğinde kulaklar direnç yaptığından, çapanın gagası rüzgara doğru döner ve saplanmaya bu yönde devam eder. 180 derece dahi dönse, bırakmayıp stabil kalabilen tek çapadır.

* Arka Çubuk: Taşıma kolaylığı sağlar. Şamandıra bağlanabilir. Arka yüzeyleri takviye eder. Kolu destekler. Baş makarasına boşluksuz oturmasını sağlar. Zincirin kola dolaşıp sorun yaratmasını engeller.

* Güçlendirilmiş Zincir Bağlantı Deliği: En zor koşullarda bile çapanın zincir bağlantısının eğilme veya kopmasını engeller.

* Çapa Ağrılığı: Çapa ağırlığı her çapa koluna “kg” ve “Ibs” olarak damgalanmıştır.

* Seri Numarası: Her ULTRA Çapa kendine özgü bir seri numarası ile çapanızı daima tanımanıza imkan sağlayacak şekilde damgalanmıştır



Bizi Tercih Edenler

Sahil güvenlik teknesi yanımızda balçık zeminde demir taradı. ULTRA Çapa Hylas 56 teknemi sanki tonozdaymış gibi tuttu !..

Alan Sarokhan

35 kt rüzgarda Morehead City, NC’de kumluk zeminde bu bahar çapayı test etme şansım oldu ve çapa alarmını kurdum...

Michael Dyer

Teknemde 6 yıldır ürünlerinizi kullanıyorum, en fazlada ULTRA Çapayı, hepsi çok çok iyiler ve ULTRA Çapa sahip olduğum en iyi demir!..

Vincenzo Fonti

Herkes uyanıktı, bir sürü haykırış, çarpışmaya izin vermemeye çalışan mürettebat. Bizim ULTRA Çapa hiç kıpırdamadı!...

Greg Allen

Rüzgar biraz artınca ULTRA Çapamız kuma gömülüyor ve sadece zinciri görüyoruz...

Véroniquie et Patrice

Catalina adasında Rippers’da 12 feet suya birkaç hafta sonu önce demir attım. Çapanızın ilk seferde tutuşunu görebildim...

Marshall Duffield

Ben parlak ULTRA çapama bayılıyorum ve hakkında birçok iltifat alıyorum...

Will Woodman

Ürününün şu ana kadar harcadığımız her kuruşa değdi, sadece tipik demirleme koşullarında değil hep içimizi rahat ettirdi...

Wreck Creation

Şimdi yalnızca, ULTRA kullanmayan teknelerin tarayıp üstüme çıkmasından endişeleniyorum. ..

Ed CARTER

Tahmin edin ne oldu? Sizin çapa demir attığım her sefer istisnasız tutu. Bu inanılmaz – rüzgar ne kadar kuvvetli eserse essin ya da göl zemini eriştelik olsun hiç fark etmiyor çapa tutuyor ve bırakmıyor....

Joe Candido