ULTRA Bosa Kancası

  • Demirdeyken zincirden gelen darbe ve sesi azaltıyor.
  • Kolay takılıp çıkartılabiliyor.
  • Irgatı koruyor.
  • Makaradan takılmadan geçiyor.
  • 316 kalite paslanmaz çelik kanca.

GENEL AÇIKLAMA

Türkiye'de tasarlanmış ve imal edilmekte olan ULTRA Bosa Kancası demirdeki teknelerde rüzgar ve dalgalar sonucu ortaya çıkan zincir darbelerini ve seslerini azaltmak için tasarlanmıştır. Bu fonksiyonuyla hem size teknenizde konforlu bir uyku fırsatı yaratırken hem de ırgatınızın ömrünü uzatır. Özel tasarımı sayesinde demir alınırken unutulsa bile baş makarasından geçerken kendini zincirden kurtarır ve ırgatınıza zarar vermez. Kanca 316 kalite paslanmaz çeliktir.


Demirde kalırken, zincirin devamlı olarak ırgat üzerinde kalması sakıncalıdır. Irgat zorlama karşısında kaçırabilir, kendisine gelen darbeler, zincir esnek bir eleman olmadığı için ırgatın mekanik aksamını yıpratır. Üstelik, bosa kancası kullanmanın bir çok da yararı vardır.

Bağlama halatının üç kollu naylon olması ve üzerindeki özel esnetme lastiği ile darbeleri azaltır. Bu sayede hem konfor sağlanır, hem koç boynuzu daha az zorlanır, hem de çapanın yerinden oynama riski azaltılmış olur.

Baş makarasında zincirin yapabileceği tıkırtılar azaltılmış olur. Bu özellikle teknede uyuyanlar için önemlidir.

Kancanın çift halat ile tekneye iki ayrı yandan bağlanması halinde, teknenin salınmasını azaltır.

Irgatta olabilecek her türlü arızaya, tekne demirli iken de el atılabilmesini sağlar.

 

 

ULTRA bosa kancasını kullanmak basittir.

Herhangi bir yerde demirlediğinizde, eğer kısa olmayan bir süre kalacak iseniz, zincirinize bosa vurmanız iyi bir tedbir olacaktır.

Bunun için;

  • Kanca kafasındaki yarık kısmı, zincir baklalarından birinin üstüne geçirin. Bunu yaparken kancadaki halatı hafifçe yanda tutarsanız daha kolay geçecektir. Yani takma sırasında, halatı tam zincirin üstüne bindirmez iseniz, daha kolay geçecektir.
  • Halatı elinizde hafifçe tutarak zincir ve kancayı denize doğru bir miktar salın.
  • Halatın arka ucunu koçboynuzuna bağlayın. Veya daha iyisi önceden bu uca bir kasa yaparak bunu koç boynuzuna geçirin.
  • Kanca ve halat yükü üzerine aldıktan sonra, zinciri halatın esneyebileceği kadar daha sarkıtın.
  • Eğer halatın kuvvetle sürtündüğü yüzeylerde aşındırıcı, yaralayıcı yerler varsa, buralarda halatı bir bez sararak korumanız iyi olur.

Bizi Tercih Edenler

Bu olay sonrasındaki iki saat boyunca iki tekne büyük ve aynı zamanda hızla yön değiştiren fırtınada, sadece BİR ULTRA Çapaya bağlı olarak olduğu yerde durdu...

Nick Creed

"Basit detayı sayesinde çapanın baş makarasından geçerken düzelmesini her seferinde sağlıyor"..

Rondy Dike

Sahil güvenlik teknesi yanımızda balçık zeminde demir taradı. ULTRA Çapa Hylas 56 teknemi sanki tonozdaymış gibi tuttu !..

Alan Sarokhan

"Açıkçası takarken bu kadar iyi sonuç vereceğini tahmin etmiyordum. Bir aylık denemenin ardından bir tane de diğer taraf için ısmarladım"..

Dr. Noyan ERALP / YELKEN DÜNYASI dergisi Mayıs 2003

"Bu sefer çok rahat ettim. Kayış şeklindeki halat, vinç koluyla tamburun üzerine kolayca sarılıp açılıyor. Tamburdaki halat 60 m. olmasına rağmen ince olduğundan yer tutmuyor"..

Osman ATASOY Anlatıyor... UZAKLAR II:

35 kt rüzgarda Morehead City, NC’de kumluk zeminde bu bahar çapayı test etme şansım oldu ve çapa alarmını kurdum...

Michael Dyer

Teknemde 6 yıldır ürünlerinizi kullanıyorum, en fazlada ULTRA Çapayı, hepsi çok çok iyiler ve ULTRA Çapa sahip olduğum en iyi demir!..

Vincenzo Fonti

Herkes uyanıktı, bir sürü haykırış, çarpışmaya izin vermemeye çalışan mürettebat. Bizim ULTRA Çapa hiç kıpırdamadı!...

Greg Allen

Rüzgar biraz artınca ULTRA Çapamız kuma gömülüyor ve sadece zinciri görüyoruz...

Véroniquie et Patrice

Catalina adasında Rippers’da 12 feet suya birkaç hafta sonu önce demir attım. Çapanızın ilk seferde tutuşunu görebildim...

Marshall Duffield