ULTRA Baş Makarası

  • Zincir ve çapanın hareketlerini yumuşatır.

  • Zincir ve çapanın fırlayıp kaçmasını engeller.

  • Çapanın tam boşluksuz oturmasını ve bağlanmasını sağlar.

  • ULTRA Çapalarla tam uyumludur.

GENEL AÇIKLAMA

Zorlu deniz şartlarına uygun olarak Türkiye'de tasarlanmış ve imal edilmektedir.

Özellikle ULTRA Çapa ile birlikte en iyi sonucu verir. Her bir ULTRA Çapa büyüklüğü için, ayrı bir ULTRA Baş Makarası vardır. Bu sayede en iyi uyum sağlanmıştır. Ancak ULTRA Baş Makarası, gerektiğinde bir boy küçük veya büyük ULTRA Çapaları da taşıyabilecek yapıdadır.

Tekneye bağlamak için gerekli deliklerin açılması, yerine göre karar verilebilmesi için kullanıcıya bırakılmıştır. Ancak kullanıcı, bu deliklerin konumlarını sipariş sırasında belirtebilirse, delikli olarakta imal edilebilir. Gövde malzemesi, 316L kalite polisajlı paslanmaz çeliktir.

Birçok eski makarada görülen zincir kanalı, ULTRA Baş Makarasında özellikle yapılmamıştır. Kaliteli ırgatların kavaleta dişlisi ve fırdöndü ile bağlanmış zincir çapa kombinasyonunda, makara üzerindeki kanala ihtiyaç kalmamaktadır. Böylece çapanın ters gelmesi halinde, düzeltmeyi engelleyici olumsuz etkisi  ortadan kaldırılmıştır. ULTRA Çapa ile birlikte kullanıldığında, çekilen çapanın kafası, son konumda delrin makaraya basar. Metal metale çarpmadığı için, ses, darbe ve çizikler daha az oluşur. Makaralar delrinden yapılmıştır. Zamanla deforme olup sıkışmaz, sessiz çalışır, bakım gerektirmez.
En uçtaki ters-U şeklindeki köprü parçası, çapanın yerine otururken yapabileceği sert hareketleri sınırlar, zincirin makara üzerinden fırlayıp kaçmamasıını sağlar ve çapanın tekneye zarar vermesini önler. Seyir sırasında çapanın yapabileceği istenmeyen hareketleri engeller. Bunun için, çapa ile arasındaki boşluğu yok edecek şekilde ayarlanabilmektedir.

Kol bağlama parçaları, en sert havada bile çapanın tam boşluksuz bağlı kalmasını sağlar. Ancak ırgat kavaletasının kaçırma riskine karşı, fırdöndü kancası ile birlikte kullanılması daha uygundur.

Bizi Tercih Edenler

Bu olay sonrasındaki iki saat boyunca iki tekne büyük ve aynı zamanda hızla yön değiştiren fırtınada, sadece BİR ULTRA Çapaya bağlı olarak olduğu yerde durdu...

Nick Creed

"Basit detayı sayesinde çapanın baş makarasından geçerken düzelmesini her seferinde sağlıyor"..

Rondy Dike

Sahil güvenlik teknesi yanımızda balçık zeminde demir taradı. ULTRA Çapa Hylas 56 teknemi sanki tonozdaymış gibi tuttu !..

Alan Sarokhan

"Açıkçası takarken bu kadar iyi sonuç vereceğini tahmin etmiyordum. Bir aylık denemenin ardından bir tane de diğer taraf için ısmarladım"..

Dr. Noyan ERALP / YELKEN DÜNYASI dergisi Mayıs 2003

"Bu sefer çok rahat ettim. Kayış şeklindeki halat, vinç koluyla tamburun üzerine kolayca sarılıp açılıyor. Tamburdaki halat 60 m. olmasına rağmen ince olduğundan yer tutmuyor"..

Osman ATASOY Anlatıyor... UZAKLAR II:

35 kt rüzgarda Morehead City, NC’de kumluk zeminde bu bahar çapayı test etme şansım oldu ve çapa alarmını kurdum...

Michael Dyer

Teknemde 6 yıldır ürünlerinizi kullanıyorum, en fazlada ULTRA Çapayı, hepsi çok çok iyiler ve ULTRA Çapa sahip olduğum en iyi demir!..

Vincenzo Fonti

Herkes uyanıktı, bir sürü haykırış, çarpışmaya izin vermemeye çalışan mürettebat. Bizim ULTRA Çapa hiç kıpırdamadı!...

Greg Allen

Rüzgar biraz artınca ULTRA Çapamız kuma gömülüyor ve sadece zinciri görüyoruz...

Véroniquie et Patrice

Catalina adasında Rippers’da 12 feet suya birkaç hafta sonu önce demir attım. Çapanızın ilk seferde tutuşunu görebildim...

Marshall Duffield